skałoplan

Prace serwisowe i nowa droga na Łabajowej

Późną jesienią ubiegłego roku otrzymaliśmy informację od Pawła Mielnikowa (Szkoła Wspinania CERRO), który jest częstym bywalcem w Grupie Łabajowej, o niewielkim obrywie skalnym i pojawieniu się kruszyzny w okolicach drogi Ja wiedziałem, że tak będzi

Sezon na szczytnickim Kruku otwarty

Z końcem czerwca zakończył się okres sezonowego zakazu wspinania na skale Kruk w rejonie szczytnickich skał. Tym samym możliwe stało się legalne uprawianie wspinaczki na tej imponującej piaskowcowej skale.

Michał Piatek na drodze Mobius

Tropikalne aktualności

W ostatnim czasie wiosenna aura umożliwiła rozwiązanie kilka trudniejszych problemów na Tropikalnej Skale w Tropiu nad Jeziorem Czchowskim.

Plaskula na początek sezonu

W Zabierzowskim Lesie pojawiły się zawilce - można więc pomyśleć o pierwszym wypadzie w skałki. Świetnym miejscem na rozpoczęcie sezonu może okazać się, położona niedaleko Krzeszowic, skała Plaskula.

Zapraszamy do Walca

Udostępniliśmy długo oczekiwany aktualny skałoplan Walca, położonego w Lesie Zabierzowskim niedaleko Wąwozu Kochanowskiego. Skała była systematycznie eksplorowana kilka lat przez Przemka Rostka, któremu pomagała grupa znajomych z Bartoszem Krzemińskim na czele.

Wspinanie w Dolinie Naramki

W podkrakowskiej Dolinie Naramki (zwanej także Doliną Garlicy) można znaleźć kilka wspinaczkowych skałek. Dzięki wieloletnim działaniom Maćka Krzywdy, wspieranego przez jego znajomych, przygotowane do wspinania zostały m. in.

Poprawiony skałoplan Mniszkowej

W dziale TOPO zamieściliśmy zaktualizowany skałoplan Mniszkowej w Grupie Łabajowej.

Skałoplan Widokowej i zaproszenie do głosowania na "MEETING WSPINACZKOWY ORLE SKAŁY"

Udostępniamy dawno oczekiwany skałoplan Widokowej - największej piaskowcowej turni Orlich Skał na Szczytniku.

Nowa droga na Skale z Bluszczem w Dolinie Będkowskiej

Artur Kowalczyk rozwiązał kolejny projekt w Dolinie Będkowskiej. Na Skale z Bluszczem pojawiła się dwuwariantowa droga rozwiązująca problemy prawego przełamania wapiennej ściany.

Skałoplan Turni Marcinkiewicza i ostrzeżenie o pszczołach

W dziale TOPO opublikowaliśmy skałoplan Turni Marcinkiewicza położnej w Dolinie Kobylańskiej. Równocześnie otrzymaliśmy zgłoszenie zagrożenia o owadach (osach lub pszczołach) na jej ścianie.

Zaktualizowany skałoplan Murku z Wampirami

Zaktualizowany skałoplan Murka z Wampirami

W dziale TOPO udostępniliśmy zaktualizowany skałoplan wapiennej skały Murek z Wampirami, którą znajdziecie w Wąwozie Ostryszni.

Fiala i jej MASowy skałoplan

Archiwalne przewodniki z Memoriału Andrzeja Skwirczyńskiego

Klub Wysokogórski Kraków udostępnił na stronie Memoriału Andrzeja Skwirczyńskiego toposy z dotychczasowych edycji zawodów. Gotowe przewodniki do pobrania w formacie PDF znajdują się na stronie MAS.

Wspinanie na Psiklatce - foto arch. M. Paradowski

Psiklatka

Psiklatka to wapienny mur o ścianach wysokości prawie 20 metrów, oferujący obecnie możliwość wspinania po 25 łatwych drogach, w przeważającej większości posiadających stałe punkty asekuracyjne.

List referencyjny Urzędu Gminy Sułoszowa

Referencje otrzymane od gminy Sułoszowa dotyczące wykonania w 2013 roku:

Skałoplan Kuli w Dolinie Kobylańskiej

Na naszej stronie w dziale SKAŁOPLANY udostępniamy świeży skałoplan Kuli. Zapraszamy do pobierania.

Będkowska Baszta w grupie Zamczyska - skałoplan

Kolorowy skałoplan można pobrać w dziale SKAŁOPLANY.

Dziękujemy za błyskawiczną reakcję naszych użytkowników i informację o błędach w skałoplanie. Poprawiliśmy i zapraszamy do konsumpcji...

Zaktualizowana legenda do skałoplanów

W związku z prośbą jednego z użytkowników, zaktualizowaliśmy legendę do skałoplanów, poszerzając ją o oznaczenie symboli opisujących drogi wspinaczkowe i stan asekuracji.

Zapraszamy do konsumpcji...

Skałoplany Sanatorium i Pocisków

Dominik Janiec i Mateusz Paradowski przygotowali dwa nowe skałoplany skał Sanatorium i Pociski znajdujących się w Wąwozie Ostryszni. Są one dostęne w dziale SKAŁOPLANY.

Firma TRAIL.PL Sp. z o.o. partnerem WSPINKI

W dniu 6 marca zostało podpisane porozumienie o współpracy pomiędzy Fundacją WSPINKA a firmą TRAIL.PL Sp. z o.o.

Skałoplany Szafy, Biblioteki, Dziewicy i Owczego Grzbietu

W dziale SKAŁOPLANY można znaleźć aktualne przewodniki po skałach grupy Dziewicy pod Olsztynem. Grafikę wykonał Dominik Janiec, opisy i rys historyczny dostarczył Artur Pierzchniak a wszystko opracował Mateusz Paradowski.

Poprawiony skałoplan Wieżycy

Usunęliśmy drobne błędny w skałoplanie Wieżycy.

Skałoplan Cieplarni w Wąwozie Ostryszni

Nieco później niż zamierzaliśmy prezentujemy skałoplan kolejnej skały z Wąwozu Ostryszni. Dzięki współpracy z Dominikiem Jańcem topo Cieplarni jest dostępne w dziale TOPO.

Skałoplan Małej Turni

W ramach jesiennych remanentów prezentujemy aktualny skałoplan Małej Turni położonej w Dolinie Będkowskiej.

Kolejne nowości w Sułoszowej

Stały bywalec i eksplorator Skały nad potokiem - Darek Żurek pokonał kolejne dwa problemy.